Johannes ört, den gula lilla blomman som ger en fantastiskt god snaps. Den har idag plockats och rensats och lagts i spritbad. Där skall den få "löga sej" ett par dagar. Sedan skall blommorna silas bort och den mörka gyllene essensen skall spädas med "redit" brännvin.
... och kryddar med Johannesört,
och dricker det med välbehag, till sill och...
Relaterade
Upptäck mer från connyM | fotograf
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.
Sommar, sommar, sommar, de e dans i …. Upptäck mer från connyM | fotograf Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post. Skriv din e-post … Prenumerera
När rapsen börjar blomma och solen både skiner och värmer lite mer, då startar den sköna känslan av att nu är sommaren på gång. Visst är det en positiv händelse, som sker varje år – även i år. . Publicerat från min surfplatta. Upptäck mer från connyM | fotograf Prenumerera [ Se MER FOTO… ]
Har man tråkigt en söndag och råkar ha tre glas konstverk från Småland, några blixtar från Kina och en kamera! Ja mer behövs inte för att söndags eftermiddagen skall bli rolig och gå fort 😁 Publicerat från min Samsung surfplatta. Upptäck mer från connyM | fotograf Prenumerera för att få [ Se MER FOTO… ]
Bli först med att kommentera