Fotografering

Några sv/v foto…

Har i stort sett alltid med mej min Fuji X100 när jag är ute och strövar. Alltid är det något intressant som dyker upp. Oftast så är det inte så kul när man kommer hem och laddar över på datorn. Det gör inget, det är kul att bara fotografera… MEN [ Se MER FOTO… ]
Fotografering

Saltö Kolerakyrkogård

  År 1853 uppstod en Kolera epidemi som detta år skördade över 1000 människoliv bland Karlskronas då ca 14000 invånare…       Alla foto kan förstoras genom att klicka på dem
Fotografering

Porträtt i Pildammarna

Margareta En skön kväll i skiftet från maj till juni, var jag tillsammans med ett gäng från Fotografiska Föreningen och fotograferade porträtt i Pildammarna. Vi startade vid Margareta-paviljongen och sökte oss sedan ut till olika sköna miljöer och fina bakgrunder i Malmös vackra park. Stort tack till de fyra modellerna [ Se MER FOTO… ]
Fotografering

Porsen är plockad

I mitten på maj och några veckor framåt, är det dax att plocka porsen. Porsen som är grunden till den godaste smaksatta snapsen. Lite av vad man kan kalla livselixir. Min normala leverantör av denna ädla krydda skickade mej ett mail att det var dax att plocka porsen. Jag replikerade [ Se MER FOTO… ]
Brevduvor

Brons i Riksförbundet Svensk Fotografi

Det blev en Bronsmedalj i Riksförbundet Svensk Fotografis årliga riksutställning i år.  Bland de 253 kollektioner med 921 bilder, fastnade juryn för min kollektion. Det är fem bilder från mitt pågående projekt med att följa en brevduve-klubb i Malmö. Jag har följt denna klubb som heter Brevduve Klubben FRAM, under drygt [ Se MER FOTO… ]
Fotografering

…en promenad i Linero

…en sen eftermiddag – tidig kväll i slutet av april, blev det tid över för en promenad i Linero. En stadsdel i utkanten av Lund, där stad går över i landsbygd…  
Alnarps-parken

…snart knoppar skola brista…

Att strosa runt i Alnarps-parken, några kilometer utanför Malmö, är en härlig upplevelse så här på våren. Man känner det som man var låååångt ude po lanned. Trafikens brus är minimerat, fåglarnas sång är maximerad. Trädens susning har inte riktigt kommit igång, då de flesta träd inte har fått några [ Se MER FOTO… ]
Filip-Tuva-Lucas

Bus, mask och spel

Att vara med barnbarnen och leka och busa och bara vara, det är verkligen ”livets efterrätt”.  Tuva och Lukas är alltid pigga på att busa med farfar och hans allestädes närvarande kamera 😉
Fotografering

Gropens IF – 180204

Söndagen 4 feb 2018 var det dags för Poolspel i Örebro Sporthall. Det var – 15 lag – 54 matcher – 3 planer – 3 utespelare + målvakt – byte varannan min – 12 min match – högt tempo – många mål m.a.o Innebandy när det är som bäst !
Böcker

…skulle ju bara köpa en bok

Har hittat ett antikvariat här i Malmö, som faktiskt har mycket fotoböcker. Allt från Anders Petersens Café Lehmitz, flera av Robert Capa, Annie Leibowitz, några av Walker Evans, Strömholm, Irving Penn och flera därtill. Allt till en resonabel summa sedlar. Inte billigt, men bra skick till hyfsat pris. Grejen är [ Se MER FOTO… ]
Fotografering

…skilja agnarna från vetet

Malmö har nu officiellt tagit steget från att bara vara högskolestad till att nu blivit universitets stad. På en yta av en eller två kvadratkilometer hittar man många byggnader, som skapat Malmö-innevånarna och även många internationella förmågor. Här finns lämningarna av varvet,  där man förr gjorde man män av pågarna  [ Se MER FOTO… ]
Fotografering

Pianist på Viktoria-teaterns scen

Att mitt i den stora Jul-handels ruschen, kunna smita in på en Julmarknad, där utbudet bara var böcker, det var mycket lugnande 🙂 Att sedan få höra härlig musik från scenen, var en stor bonus. Malin Carlberg både spelade och sjöng så underbart. Så det var inte bara glöggen som [ Se MER FOTO… ]
Fotografering

Fler kompisar…

…det var ju fler kompisar som var med på vår resa till den blekingska ön Tjärö. Jag har kommit en bit till med redigeringen av de många bilderna som togs denna lite regniga men jätte trevliga helg. Så nu får du se fler bilder med styrelsen i FFiM som modeller. [ Se MER FOTO… ]
Fuji X100F

Mina kompisar

Sussi och Anne-Grethe är två av mina kompisar i Fotografiska Föreningen i Malmö. Två som förutom att vara härliga, trevliga, roliga vänner, dessutom är väldigt duktiga fotografer.På vår styrelseresa till Tjärö i Blekingska skärgården, så blev det förutom möte och planering, så att alla i styrelsen naturligtvis fotograferade en hel massa. [ Se MER FOTO… ]