Dagens Bild

Att vara turist

Att fotografera rena turist-motiv – vykort, är ett måste! Man skall ju bevisa att man varit där. Så efter en god middag på ”Zur Letzten Instanz”, en restaurang från 1600- talet, så blev det en bild på TV-tornet på Alexander platz. OCH givetvis en bild på restaurangen också! Publicerat från [ Se MER FOTO… ]
Dagens Bild

Återigen Lomma

Ligger i soffan och det blåser skånsk vinter runt huset. Då längtar jag till Lomma. Att promenera längs stranden, ut på piren i hamnen och sedan placera pensionärskroppen på den så lägligt placerade bänken. En bänk with a view! Publicerat från min Samsung surfplatta.
Dagens Bild

Kontrastrikt

Skönt grönt och lummigt – taggtråd och kasernliknande hus. Stor kontrast, men allt belyst av samma sol! Publicerat från min Samsung surfplatta.
Dagens Bild

Utsikt med reflektion

Ibland så är utsikten från fönstert lite konstig. Det strålar in ljus som studsar och ger reflexer – det blir lite dubbelbild.   Publicerat från min Samsung surfplatta.
Dagens Bild

Lik nöjd…

Att handla utan att se vad det är man köper, fast det bara kostar 150:- , är som att köpa grisen i säcken. Fast detta ser lite dött ut – så man får väl vara lik-nöjd ! 😎 ______
Dagens Bild

Bara solen tittar fram

Ut ur mörkret simmar svanen stolt. Det behövdes bara några glimtar av solen, sedan glimmar allt. Fotograferat längs med kanalen i Malmö.
Dagens Bild

…i min ålder

När man är i min ålder, så är all kvinnlig uppmärksamhet uppskattad! Dessa två damer tittade så efter mej, när jag gick förbi. Hade egentligen bara ett ärende till Antikvariat Sacher, som ligger längst in nere i loppisen på Sallerupsvägen. Men dessa två damer gav mej sådana blickar och dessutom [ Se MER FOTO… ]
Dagens Bild

En pensionärs lördag

Ett besök på ett antikvariat var denna lördags förmiddags nästa punkt. Har under några veckor försökt få hem några böcker av min mentor i fotografi. Den fotograf som tog mej, en fläckvis okysst femtonåring, under sina vingars beskydd.

[ Se MER FOTO… ]

Dagens Bild

Mångarmad som en bläckfisk

Rak som en fura, är ett talesätt. Men mångarmad som en björk, finns nog inte. Fast denna bläckfisks liknande med sina långa ”armar” mot skyn, är lika ståtlig som den gudomliga indiska Shiva. Dock med fler tentakler och inga ögon. Publicerat från min Samsung surfplatta.
Dagens Bild

Solen avslöjar

Oavsett om man är hemma eller ute och åker tåg. Solen avslöjar allt fusk och allt man inte gjort – åtminstone när det gäller fönsterputsning. Publicerat från min Samsung surfplatta.
Dagens Bild

Hitta det positiva

Det finns alltid något positivt att se. Något vackert finns i allt – om man vill! Som en trång bakgata på baktalade Kirseberg, kallat Backarna av malmöborna. Många sopor, men med lite färg på ytterväggarna, gröna tunnor så ”försvinner” skiten för ögat. Så se alltid det positiva först – även [ Se MER FOTO… ]
Dagens Bild

Berlin sep 2019

Ibland lönar det sej att lyfta blicken. Man upptäcker både blomstertäckta balkonger och tåg som svissar förbi, mellan husen. Allt en bit upp över marken. Publicerat från min Samsung surfplatta.
Alnarps-parken

…närmaste vi kommer snö

Här nere i södern är det varmt (mjaa 5-6 grader) och gott. JA naturligtvis bortsett från den hårda blåsten, den råa nordanvinden. Kanske inte regnet heller är så skönt. MEN annars är det skönt – som i dag.  Solen stråla från en klarblå MFF-himmel. Så kameran, hustrun och jag hoppade in [ Se MER FOTO… ]
Dagens Bild

…blev vernissage, idag!

Idag var det söndag. Men det blev ingen högmässa, då jag sedan många år inte är med i svenska kyrkan. Istället blev det besök på en vernissage av en liten fotoutställning. Malmö fotografen Roland Källberg ställer ut 15 st bilder av alla de bilder han tagit under sina många promenader [ Se MER FOTO… ]
Dagens Bild

…ett år sedan, på dagen

I dag är det lördag och det har som vanligt regnat. Börjar bli lite tjatigt. MEN för ett år sedan var jag i Fjugesta och DÅ snöade det, rejält !